Bilder från agilityavslutningen

Här kommer äntligen lite bilder ifrån agilityavslutningen som var för en vecka sedan :) Har äntligen fått över dem på min dator :)

Agilityklass; Tiden blev 1 min och 08 sek med 1 vägran.



Ser nu att det inte är den bästa placeringen, minns inte riktigt hur banan var, men detta var får första "riktiga tävlan" med tid bla så det vet att placeringen på mig behövs bli bättre :)


Vippen, det är ett hinder som det behövs tränas på! Speciellt på att hon ska sakta ner när hon har kommit på den så att hon inte rusar och ralmar av när den slår i marken på väg över som hon gjorde här som jag inte kan hitta bild på tyvärr. Hade varit bra att ha för min del att ha på bild så att jag hade kunnat bli påmind om det! :)


Hoppklass; Tiden blev 47.32 sek med 2 vägran


I hoppklassen var vi inte i alla fulla bruk så här körde vi i ramen istället för i själva däcket. Men det var ganska varmt så alla hundar blev väldigt trötta snabbt. De hade liksom ingen slang där så man kunde dränka dem i vatten så det kunde kyla ner dem så man fick försöka göra det iaf med en flaska vatten lite då och då.




SLUTSATS;

Tyckte hon var duktig då det var får första gång med att köra banan på tid och som en låtsastävling. Vet nu vad som behövs tränas på och ska träna järnet till klubbens månadstävling som är den 24:e :)

En ska som är säker iaf, vi ska tävla fler gånger :) I sommar blir det nog att man drar ut på några träningstävlingar lite runt om i Skåne :)


Slutade som 2:a tillsammans med flera andra då det bara fanns första- och andrapris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0