Min dag!

Ni kanske undrar vad jag hittar på om dagarna. Just för tillfället har jag praktik och platsen ska egentligen ha något samband med linjen, då hund. Men alla platser som jag ringde till hade antingen redan praktikanter, vill inte ta emot, kunde inte ta emot mm så till slut ringde jag till företaget där jag brukar sommarjobba och som tur var hade de en del arbete så jag inte skulle få det tråkigt vilket jag är glad för.

Men nu så är det oerhört jobbigt, jag går ute mer eller mindre 8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan i 3 veckor så det tar extremt på krafterna så man orkar inte göra så mkt på kvällarna när man kommer hem och vi har en del att göra under praktiken, som si så där ett 40 timmars arbete som jag har berättat om. Men det orkar man inte göra när man kommer hem.

Men detta gör jag nu, har gjort det i ca 2-3 dagar nu och det jag gör är att jag ska hitta bra träd, tillräckligt tjock, minst ca 1 cm bred, den ska vara rak och fin och så ska jag ta bort flera så olika band som pinnen och trädet är fästa tillsammans. (Pinnen gör att trädet blir rakt, eller iaf någorlunda rakt). Men sedan så är trädet upp fäst med en rem runt stammen i en tråd så att trädet håller sig uppe.
Ibland är det ganska jobbigt. För jag ska gå fram och tillbaka mellan träden som tar i rader, och ibland så är grenarna på träden så stora att dt är jobbigt att komma fram och ibland för man till och med en smäll av grenarna för att man går mot dem på ett sätt. Man vet aldrig riktigt när det händer för det händer liksom helt plötsligt. Ganska komiskt nu när det inte händer, men när man väl är bland träden och man får sig en smäll så är det inte så roligt längre.
(Bilden är tagen precis i början på denna biten och det är väl runt 10-11 i förmiddags).
Så här många pinnar har jag plockat nu i  dagarna. Bilden är tagen typ vid lunch så när jag slutade för idag så var den nästan full. Snacka om att ha plockat pinnar. Det är en del jobb med att plocka pinnar, för om man inte tar loss trädet från fästet så måste man dra upp pinnen uppåt och det tar en del på armarna/axlarna och det gör en del ont i slutet utav dagen då man har gjort det mer eller mindre hela dagen.
Det är inte lika roligt/lätt som det ser ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0