6 augusti

Ett tag sedan man skrev, men tänkte bara skriva av mig lite för jag har nu i dagarna kombinerat körkortsläsning med en vanlig bok, och jag är verkligen fast i boken. Eller i serien för det är det de är, men iaf läste jag klart boken kring lunch tid idag och när jag verkligen gillar böcker jag läser vill jag aldrig sluta läsa boken eller om det är en serie vill jag verkligen ha alla böckerna i serien, även de som inte ens är skrivna än om det är en ganska ny serie. Kalla mig galen, men jag älskar verkligen att läsa. Inte såna böcker som tex körkort böcker, de är inte alltid intressanta - de är bara böcker som är viktiga att läsa och förstå och lära innehållet.
Men andra böcker är verkligen intressanta och bara i sommar och de första 3 veckorna läste jag minst 5 böcker. Men nu när jag inom ca 3 måndader har uppskrivning och uppkörning så ska jag bara försöka koncentrera mig på körkortet och skolan för den börjar ju också snart.Så då får jag se till att skolan följer mina körlektioner istället för att körlektionerna följer skolan. Vill verkligen ha mitt körkort NU!


Men iaf, den boken - eller seriern jag läser heter House of Night. Är i Harry Potter och Twilight stuk, bara att det helt och hållet handlar om vampyrer och människor. 



Den är väldigt lik vår egen vardag, man går i skolan, fikar med kompisar eller har en nördkväll med Star Wars-filmer. Men det är också en värld där vampyrer lever helt öppet (japp, de är sjukt snygga), och fruktansvärda saker lockas upp ur underjorden. En värld med mycket magi, kärlek och död!

"Precis när jag trodde att min dag inte kunde bli värre fick jag syn på den döda killen som stod vid mitt skåp."

Och det räcker så klart inte med att han bara står och hänger vid Zoeys skåp, det är verkligen henne han väntar på. Och han är ju inte död egentligen. Han är odöd, eller omänsklig.

Hans uppgift är att spåra upp tonåringar med ett speciellt anlag i sitt DNA, blivande vampyrer. Han sätter vampyrens märke i Zoeys panna som tecken för alla att hon nu tillhör natten.

Det finns ingen väg tillbaka till ett mänskligt liv. Zoey måste snarast möjligt ta sig till ett Nattens hus där man fysiskt förändras till vampyr under några år. Om man klarar förändringen. Alla gör inte det, kroppen kan också stöta bort den. Och då dör man.

Källa: Adlibris




 House of night är en serie i12 delar,och  i nuläget så finns det 5 böcker släppta i sverige.


Iaf, har nu skrivit av mig och så får man hoppas att bok 2 finns typ på Maxi eller nått så man kan köpa den så att man kan fortsätta läsa :D 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0