Pliktverket

Den post som jag får i veckorna när jag bor borta på internatet lägger mamma på min säng så det är alltid lika roligt att komma hem för man vet aldrig vad som kan ligga på sängen. Är det tidningen från Hundsport? Eller är det från skolan? Man vet liksom aldrig det om inte mamma säger till mig när vi pratade med varandra i telefonen.
Men nu när jag kom hem i fredags så fick jag se att det låg post på sängen, ett från Laredoute,vecko revyn och ett från pliktverket.Jag kollade först på de från Laredoute och vecko revyn och sen kollade jag på det som jag hade fått ett från pliktverket. Det stod " Plikverket vill gärna träffa dig... Nu har vi utvärderat ditt svar och vi bedömer att du har bra förutsättningar att tjänstgöra i Försvarsmakten."

Jag vet inte ens om jag vill tjänstgöra. Har gått i genom det i huvudet när jag har gått och lagt mig nån kväll nu i veckan men jag vet verkligen vad jag vill. Fast jag vet ju inte ens om jag kommer klara det första, det där dem frågar en massa när de träffar en. För det var en kompis som ville gärna in i lumpen klarade allt förutom att personen hade ett dåligt psyke. Undra då vad de säger om mig för jag har verkligen ett dåligt psyke, tycker iaf jag själv.

Vad tycker ni? Ska jag göra det eller inte? För jag vet verkligen inte vad jag vill. För om jag ska in där så hade jag velat vara något med hund eller häst(om det nu finns något med häst), men hade helst velat ha det med hund att göra.

Kommentarer
Postat av: johanna m

jag tycker att du ska göra som du känner. tänk på vad du vill och gör så sen:)

2009-11-29 @ 11:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0