9 Maj

Dröm

Man brukar ändra sina drömmar och viljor nästan hela tiden. Kanske för att det inte går, man inte vill det längre eller allt det helt enkelt låter crazy. 
Min dröm, som jag helt plöstligt kom på igår, var att skaffa ett stort ställe så att jag kan öppna en stor kennel men collie. Gör allt för att de ska få en så bra mentaliets och hälsa som möjligt. Om jag bara får tillräckligt med stor kunskap och utbildning så skulle jag kunna klara det. Men det behövs ju också pengar,tid och en massa annat. Jag går ju på ett hundgymnsium och lär det mesta av Charlotte Swanstein, som är min lärare. Så jag får kunskap, men det känns bara som att jag inte når målen tillräckligt. Så en liten del av drömmen är borta för att jag inte fullföljer målen. Vilket är synd, tycker jag är väldigt smart av mig men troligen inte när jag ska förklara det på papper.
Drömmen kan låta lite omöjlig, även för mig som har den. Men jag skulle jätte gärina vilja fullborda(heter det så?) min dröm.Då så klart efter examen. Men hade egentligen velat plugga vidare, men vet inte riktigt vilken riktning jag vill välja.
Att välja sin framtid är svårt tycker jag. En liten del av framtiden är ju långt fram men det är ju lite nu som vi väljer och formar den. Det gör vi varje dag,varje minut vi gör nånting som ändrar och formar den.Så det är ju bara att välja själv och inte låta andra bestämma den åt en. Eller?Hmm, det är ju bara att vara stark och välja sin framtd själv. Man kan ju få en massa hjälp och råd om sitt liv,framtid mm men det är ju bara en själv som kan bestämma. Annars är man inte rättvis mot sig själv tycker jag!

Ha de
pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0