220309

Sitter nu på internatet och tråkar. Kom hir väldigt sent, inte ofta man gör det. :P Valde att kolla på Merlin, (ni vet den serien som går på SVT 1 om Arthur, Merlin och Camelot) innan jag åkte. Och det tyckte jag var skönt, fick umgås med mamma lite mer och behövde inte stressa eller nått sånt. Inte för att jag gör det ofta men ändå. Iaf så nu när jag är här så tycker ångrar jag lite att inte jag åkte hit imorn. Efter att mamma och Anders hade lämnat mig kände jag lite negativa vibbar, får mig att må dåligt sånt där. Men strunt samma, har Inka och jag kan stänga in mig på rummet.

Iaf det var länge sen ja skrev något. Hade tänkte berätta om vad jag gjorde i helgen.

Fredag; Studiedag :D Då var det stan som gällde. Köpte den 3:e boken i Twilight serien. " Ljudet av ditt hjärta" heter den. Tyckte den var jättebra i början men sen tyckte jag inte alls om den när saker hände mellan Bella och Jacob. Men annars var den jättebra :D Köpte även några fler saker, mest var till inka.

Lördag; Malmö gällde denna dag. Då hundutställning. Skulle kolla hur man gjorde för att ställe collie, eftersom jag har en själv och vill jätte gärna se om det går bra för henne :) Träffade även lite kompisar från både 1:an och 2:an. Dagen var hur härlig som helst, skulle kunna gå omkring där hela dagen och bara gå och kolla på allt som händer och finns där... Men det fick jag inte för min föräldrar. De ville hem runt 1 eller nått sånt. Bla för att vi hade varit där så länge och att vi hade tre hundar som behövde komma ut där hemma. De litade inte på att mina bröder kunde klara det.

Söndag; Idag allså. Vaknade runt tio. Läste lite ur "ljudet av ditt hjärta" och pluggade lite etologi. Försökte skriva en sorts sammanfattning av boken vi läser, men tyckte det var rätt svårt att ta ut det som jag tyckte var det viktigaste.
Mamma och jag var och rastade hundarna vid ett hunddagis vid min ena brors jobb. De ha en hage där som vi släppte dem lösa. De sprang runt,runt och lite mer runt. Var roligt att se dem :D Och sedan när vi skulle hem så bestämde mamma att jag skulle börja övningsköra. Har ju precis fyllt 17 och det var ett år sen vi fixade papper så att jag skulle kunna övningsköra, så det är på tiden att jag gör det. Jag gjorde inte speciellt mkt. Skulle bara lära mig att parera kopplingen, bromsen och gasen. Tyckte det gick oehört bra. Gjorde några små fel, men tyckte annars det gick hur fint som helst. Så man får se nästa helg om man gör det igen. :)
Hade tänkte sluta, tror jag ska ta en snabb vända i duschen, borsta tänderna och sedan läsa en stund för att sen när klockan är mkt gå och lägga mig. Låter väl skoj ? :P

ha de
pusshej



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0