Bilder från Bosjökloster hundutställning 6 Juni :D

Fick gå upp 5.45 för att hinna med allt innan mamma och pappa kom ( runt 7.20).Vi åkte strax efter, även sara och karl följde med. Både för att heja och hjälpa mig. Vilket jag är otroligt tacksam för :D<3
På vägen ner hände även en bilolycka så jag trodde att hela dagen skulle gå dåligt pga det. 
När vi kom fram, gjordes Inka iordning och tränades först i ringen. Sen fick vi vila lite och kolla på de andra hundarna som skulle ställas på riktigt före inka. Blev mer och mer nervös. I rasen collie skulle det vara 5 st, två tikar och tre hanar. Men det var bara en hane och en tik. Tyckte att jag inte skulle ha nån chans mot hanen, tyckte han var hur fin som helst men så fick jag både BIR och HP. Gissa jag blev glad :D Fick sitta och vänta på att alla ringar skulle bli klara och kl. 3  började BIS bedömningen. Tyckte den var lite orättvist för de valde bara ut små hundar, både i valp och vuxen klassen. Men jag tyckte ändå att dagen blev lyckad och jag är stolt över min hund :D 


Min vackra hund, hon var jätte duktig hela dagen. Hon var helt underbara, båda i och utanför ringen :D

Det var väldig varm dag och både de och allt annat runt omkring gjorde att Inka blev väldigt trött.

Även denna vackra skapelse fick följa med men han ställdes inte.

Här är min vackra BIR och HP hund. 

Kom inte längre än BIS "Uttagningen" . Men dagen blev ändå lyckad :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0