What beauty feels like?

Jag och två kompisar testade Veets Hårborttagningsvax någon dag innan vi slutade skolan. Vi hade pratat om något som handlade om vax och ben kanske nån månad innan och det blev till sist, "Ja, klart vi ska testade det" typ. 
Så då när studen var inne, vi var rätt så nervösa för det har ju alltid sagts att vax gör ont. För min del tyckte jag att det först gjorde ont men sen blev det nästan som man hade vant sig vid smärtan.När man hade dragit av remsorna så hade det fastnat sånt klet som satt på remsorna. Det klibbade som tusan, men man fick med några dukar som var med olja eller nått som tog bort kletet och man blev helt fettig om händer och ben.Helt äckligt blev man.En kompis blev helt röd prickig och tror även att hon blev jätte varm om benen.Vilket jag själv inte vill hända mig.Så själv skulle jag inte vilja göra om det. Tror inte ens jag skulle vilja testa på varmt vax.


Själv, i min ensamma vrå har jag testat Veets spay on hårborttagningscreme.Enligt bruksanvisningen på den till normal hud så ska man ha cremen i cirka 3-6 minuter. Har testat lite olika tider varje gång jag har använt det, då cirka 3-4 gånger - inte mer.Så det känns inte som det är så speciellt mcyket i en sån flaska eller så är det att nån i min familj har använt det utan att fråga. Hm. Men tycker att det fungerar så där, håren går bort, speciellt i armhållorna.Men inte lika bra på benen. Man för en len känsla och vissa ställen är helt fria från hår men andra inte så det känns som man för ta två omgångar eller ha cremen i max tiden på 6 minuter för att det ska gå bort. Men tror för tillfället att jag kan använda det fler gånger. Det kan nog hända faktiskt.



Men ska skönhet kännas som man inte får något resultat? Även om de kostar runt 100 kronor så kan man väl inte förvänta sig att det ska ge ett lika bra resultat som tex de dyra vaxningarna. Men jag blev besviken med vaxningen då håren stannande kvar för mycket. Plus att kletet blev kvar på några ställen. Vaxningen kommer jag aldrig använder igen, hellre spay on.

Ha de
pusshej


Kommentarer
Postat av: tina tran

tacktack :)

2009-07-27 @ 15:32:13
URL: http://tinatran.blogg.se/
Postat av: johanna m

Jag har cremen av dem. det gröna förpackningen. den är jätte bra.

2009-08-01 @ 18:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0