Happy valentine everyone!

Har inte skrivit på typ 2 veckor, tycker jag skulle skärpa mig. Men eftersom jag tycker att min blogg ser tråkigt ut så blir det inte så mycket skrivande.
Men iallafall så är det som sagt alla hjärtans dag, har som alla andra år inte planerat in något på denna dagen. Men ska nog ha lite mys pys med mamma senare ikväll. kanske med nån film eller nått annat sånt underhållande. det är ju melodifestivalen i kväll så vi får väl inte missa att lyssna på låtarna. :)

iaf så tänkte jag berätta lite om vad har gjort denna vecka.

Måndag:
Hade naturbruk - arbetsliv för näst sista gången. längtar riktigt tills det tar slut för det är inte det minsta skoj, läraren är helt förvirrad och är himla lat. känns nästan som man är tillbaka på dagis. iaf så hade vi prov på förmiddagen och sen på eftermiddagen kollade vi på två filmer om vallning och lammning. även så fick vi reda på hur vi låg till och jag låg väl mellan G och VG. kunde få VG och jag var aktiv med frågor nästa gång, då har vi två studiebesök på en dag.

Tisdag:
Hade vi näst sista projekt och företagande lektionen. Lektionen är väldigt rolig, både läraren och de jag gör mitt "företag" med gör lektionen rolig. efter lovet är det dags för redovisning om företaget och prov på kursen för de som vill ha högre betyg. tror inte jag kommer få högt betyg men man kan väl iaf försöka. De säker inte betyget sa min lärare så man kan iaf försöka :D

Onsdag:
Skulle egentligen visat på det stället vi skulle idag redan förra veckan men då var man jätte förkyld så jag ville inte smitta någon där så jag sjukanmälde mig de tre dagarna man skulle vara där. så en som jag skulle visa bad vår lärare i naturbruk- arbetsliv  skjutsa oss för hon håller i allt med praktien.hon sa att hon kanske skulle kunna göra det men så det började redan snöa på vällen så det blev inte att man åkte iväg. de blev istället praktik på skolan, där vi har vårt hunddagis för de hundar vars deras mattar/hussar åker iväg på praktik.

Torsdag:
Blev praktik på djurriket, en djuraffär i helsingborg.Var väldigt kul. Mycket roligare än vad jag hade trott det skulle vara. troligen för alla som har varit där innan har sagt att det var en tjej som gick och var sur och skällde på att man gjorde fel hela tiden inte var där idag. men jag gick och tänkte att alla tjejer som gick omkring i affärer var hon så jag frågade hela tiden en som jag var med från klassen som har varit där  om det var hon. och hela tiden så var det inte hon.

Fredag:
sista dagen innan sportlovet. tjejen som alla i klassen hade pratat om var där. inte alls skojig dag. fick vara själv rätt mkt vilket gjorde att dagen gick jäkligt sakta. men man fick gratis reflex och godis i till hunden :D

underbara inka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0