Tandläkaren

Det blev tandläkaren idag. Fick inte speciellt bra nyheter. Jag har trillat/ramlat hur mkt som helt när jag var yngre och mkt dummare och jag har redan rotfyllt en av de tänderna som var dåliga så det är iaf gjort :D Men nu fick man veta att den tanden jag har bredvid framtanden är så kass, har både en jätte liten infektion och att äts både utifrån och utifrån på rötterna så om jag inte gör något nu och väntar kanske 3-4 år så kan jag betala 20000-30000 kronor och kanske få en tand på ett helt annat sätt än vad vi har tänkt oss nu.
Den första gången börjar det  med att de ska göra ett avtryck av mina tänder som man gör när man ska ha tandställning. Sen, den andra gången ska jag få min tand utdragen och få en tandställning så att tänderna inte drar ihop sig, plus så ska de limma på en tand på tandställningen så att jag inte ska få ha en glugg där tanden satt. När allt det har hänt ska jag ha tandställningen några månader, halv år  kanske längre. Det beror på hur bra det läker. När det har läkt klart ska jag få en plasttand och fortsätta ha tandställningen till det läker.
Det jag har skrivit nu är det jag är säkert på vad som ska hända. Och jag tycker inte speciellt mkt om det. Tycker det är obehagligt att det ska behöva ta så lång tid och att jag ska ha en plasttand. Tycker att jag är lite ung för att ha icke riktiga tänder. Känner mig lite gammal när jag tänker att jag ska ha nått sånt. Kanske det är så att jag missförstod vad hon sa.
Iaf, ska försöka smälta det lite till.

Ha de
Pusshej


Min älskade Inka får stå för dagens bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0