230409

Jag kände mig verkligen misslyckad idag!

Fick tillbaka etologiproven idag och jag fick jättedåligt resultat. Men jag fick iaf VG på omvårdnad och flockkänsla, och G på inlärning. C hyste en åstikt att Inkavar lite "blyg" när hon får uppgifter eller vad man ska säga. Hellre skita i att lösa uppgiften som jag gett henne än att försöka tänka ut hur hon ska lösa det. Har sett lite sånt innan men har inte tänkt så mkt på det men nu ska jag verkligen träna upp hennes hjärna med en massa hjärngympa så hon blir världs bäst. eller kanske inte haha. Men iaf bättre :)

Har känt mig lite hängig hela dagen. Inte blir det bättre att man har nationella prov i engelska imorgon och inte heller kan göra nått bra med inkas tassar. Måste lära mig att klippa snyggt eftersom det är rätt stora så ser man felen. När jag håller på med henne får jag såna flash backs eller vad det heter och tänkter på hur jag klippte inka när jag fick henne. Då visste jag inte ens hur man skulle klippa och då blev det hur jäkla fult som helst. Eftersom jag skulle lära känna henne så blev det inga utställningar och då blev det att man klippte frambenen också.Vilket jag har lärt mig att det var fel det jag gjorde. Jag skulle verkligen behöva någon som vet hur det ska ska ut på en collie. Kanske nån kurs eller nån från collieklubben.
Iaf klockan är nu 22.13 och jag ska upp 05.55 så det kanske är dags att lägga sig så man kan klara provet imorn.

ha de
pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0