Har börjat tänka på...

att jag ska ju snart börja första året på gymnaiet. Det är nervöst men samtidigt väldigt spännande.Som tur é så är jag inte ensam om att känna så.Jag ska gå i örkelljunga och jag  har inte så speciellt långt dit , och det är skönt, plus att jag har kusiner i närheten om det skulle hända något.

Tänkte skriva ner för-och nackdelar som jag tycker om att flytta till skolan.

Fördelar;
  • Får nya vänner
  • Får göra något som jag verkligen gillar
  • Får ta mer ansvar för mig och min hund
  • Får starta ett nytt bättre liv efter två dåliga år i grundskolan.
  • slipper min bröder : D


Nackdelar;

  • Träffar inte mamma lika mycke som vanligt
  • Träffar inte de andra hundarna
  • Missar rätt mkt som händer här hemma
  • Får ta mer ansvar för mig själv än vad jag är van vid.
Det här med att ta ansvar för sig själv och en hund har både sina för-och nackdelar, vilket faktiskt kan vara en bra sak.

ha de
pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0