North Country

Amerikanskt drama från 2005. Delvis verklighetsbaserat drama om en lång juridisk kamp som förs av en grupp kvinnliga gruvarbetare. Kvinnorna får utstå en fientlig arbetsmiljö, återkommande smädelser och oönskad beröring när de blir de första kvinnorna som jobbar i Eleventh Mines i Minnesota.

Kollar på filmen North Country nu på tv3,med Charlize Theron i huvudrollen, den är så förfärlig att den är bra. Gillar inte att kolla på den men gillar det hon försöker göra, skapa rättvisa på jobbet för kvinnor.när man se vad hon försöker göra så byter man inte kanal,man har kvar kanalen och sitter nästan med näsan i tv rutan.Att män håller på som dem gör är förfärligt,orättvist och så himla omogen.Jag säger inte att alla män är såna men vissa.Att det bara kommer på tanken att göra så mkt en, vad får det egentligen ut på att göra så? vad är deras mening? att göra så att vi blir som små myror?
Ska inte kvinnor få samma rättigheter som män får?
Jag vet inte ens vad jag ska skriva mer, det är så hemskt!Jag får inte fram några ord,bara en massa tårar som kommer ner får min kind.

Vad tycker ni om att kvinnor utsätts för sånt? Ska inte kvinnor ha samma rättigheter om män,vare sig det är på jobbet,i hemmet eller någon annanstans?

ha de
pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0