Första trailern till Harry potter och halvblodsprinsen är här!



http://www.youtube.com/watch?v=jpCPvHJ6p90




I "Harry Potter och Halvblodsprinsen" går Harry Potter i sjätte årskursen på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Han kastas rakt in i kampen mellan det onda och det goda. Trollkarlsbefolkningen i England uppmanas vara på sin vakt och Dumbledore varnar för att Lord Voldemort är i färd med att värva anhängare för ett nytt försök att gripa makten. Trolldomsministeriets Cornelius Fudge har tvingats se sanningen i vitögat och bekräftar att Han-som-inte-får-nämnas-vid-namn är tillbaka och värvar anhängare för att gripa makten.

Harry Potters sjätte skolår vid Hogwarts skola för häxkonster och trolldom kantas av rädsla och varningar. Harry lyckas äntligen med sina lektioner i trolldryck tack vare anteckningar i den lärobok han lånat, som en gång tillhört någon som kallar sig "halvblodsprinsen". Samtidigt får han privatlektioner av Albus Dumbledore, som avslöjar hemligheten bakom Voldemorts odödliga själ.

Lord Voldemort är inte den ende som är tillbaka. Även regissören till senaste filmen, "Harry Potter och Fenixorden", återvänder lagom till Harrys sjätte filmäventyr.

”Jag kommer att göra ”Halvblodsprinsen” och jag gör det för att jag älskar både världen och karaktärerna. Jag har gjort förändringar i den femte filmen som jag vill gärna fortsätta att utveckla i den sjätte. Jag kan dessutom se historien utvecklas på ett intressant sätt och vill gärna slutföra den”, säger David Yates.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0